Sunday, September 2, 2012

LEARNING ENGLISH IS A BUSINESS

After studying English as a foreign language for more than 10 years in her native Spain, attending summer courses in neighboring England and visiting New York, Washington, D.C. and other U.S. cities on vacation, Lorena Arroyo affirms she still hasn't mastered the language.


Sau khi hoc Anh Văn như là ngoại ngữ hơn 10 năm bằng tiếng mẹ đẻ Tây Ban Nha, dự các lớp hè bên nước Anh láng giềng, thăm New york, Thủ đô Washington và đi nghỉ ở các thành phố Mỹ khác nữa, Lorena Arroyo khẳng định rằng cô ta đến nay chưa thông thạo tiếng Anh.

Arroyo, 28, said she has done everything to improve her understanding and lose her accent, including paying friends $20 per hour to speak English with her.

Arroyo, năm nay 28 tuổi, đã nói rằng cô đến nay làm mọi thứ để phát triển hiểu biết và làm mất đi sắc giọng của cổ, gồm cả việc trả cho những người bạn 20 đôla một giờ để nói tiếng Anh với cô ta.

The irony is that Arroyo works for an English media organization.

Điều nghịch lý là Arroyo hiện làm cho một tổ chức truyền thông của Anh.

She was hired more than two years ago as a web producer and moved to Miami to report on world news for the English media organization's Spanish-speaking readers.

Hai năm trước cô đã được tuyển dụng như là nhà sản xuất web và cô đã di chuyển đến Miami để báo cáo trên mục tin tức thế giới cho tổ chức truyền thông Anh Quốc của những đọc giả nói tiếng Tây Ban Nha.

However, not being fluent in English has limited her job opportunities.

Tuy nhiên, việc không lưu loát tiếng Anh đến nay giới hạn cơ hội việc làm của cô ta.

“They’re offering correspondent positions and they want candidates to be fluent in Spanish and English. I didn’t apply for them, even if I would have like to, because I’m not bilingual,” she admitted.

“Họ đang tuyển các phóng viên và họ muốn ứng viên của họ phải thông thạo tiếng Tây Ban Nha và tiếng Anh. Tôi đã không nộp bởi vì tôi không thông thạo 2 thứ tiếng dù cho cho tôi hổng chừng cũng thích nó đấy.” nàng đã công nhận như vậy.

No comments:

Post a Comment